Най-големите международни награди за иновации „Продукт на годината“ бяха раздадени за втори път у нас

Logo Product of the Year 2018Вчера на впечатляваща церемония за втори пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор „Продукт на годината“. Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респонденти, следвайки уникалната методология на програмата.

Във второто издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 16 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.

На церемонията бяха официално наградени новите носители на престижното отличие „Продукт на годината 2018“ за България в присъствието на мениджъри на водещи компании, опериращи в потребителския сегмент, експерти по маркетинг и представители на медиите.


ПОБЕДИТЕЛИТЕ В „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“ 2018

 

КАТЕГОРИЯ | ПОБЕДИТЕЛ | КОМПАНИЯ

Млечни продукти | Скир | Лидл България
Прахосмукачки | Безжична прахосмукачка BCH65PET, Bosch | БСХ Домакински уреди България
Почистващи препарати | SAVO ‘LIVING HYGIENE’ – Серия спрейове и препарати за под | Unilever
Тоалетни блокчета | Domestos Power 5 | Unilever
Грижа за лице | Комплект грижа за кожата NovAge Bright Sublime | Орифлейм България
Моторни масла | Shell Helix HX8 ECT 5W-30 | Orbico Bulgaria
Сладка | Шипков мармалад | Лидл България
Матраци | ДОРМЕО АйМемори S | Студио Модерна България
Бебешки пелени | Pampers Pants | Procter & Gamble
Перилни препарати | Ariel 3in1 PODS Lavender | Procter & Gamble
Омекотители | Lenor Inspired By Nature Fabric Softener | Procter & Gamble
Препарати за съдове| Fairy Lemon | Procter & Gamble
Медицински изделия и лекарствени продукти за деца | Джуниър-Ангин близалки | PHOENIX Pharma EOOD
Безалкохолни напитки | FUZETEA | Кока-Кола България
Банкови карти | Дебитна карта за деца и тийнейджъри на възраст от 7 до 18 години от Fibank | Първа инвестиционна банка
Хляб | Зеленчуков хляб | Лидл България


„Червеното лого „Продукт на годината“ е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите“, сподели Ралица Бехар, представител на „Продукт на годината“ за България. „Международната програмата за иновации в потребителския сектор все още прави първите си крачки в България, но само за една година разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително, според независмото национално представително проучване на Nielsen Bulgaria.“

Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор „Продукт на годината“ се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.

Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория Победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата „Продукт на годината“ и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.


|  ЗА PRODUCT OF THE YEAR

Програмата „Продукт на годината“ е основана през 1987 г. в Париж, Франция. Тази уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, цели да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 30 години програмата успешно се реализира в четиредесет страни, включително и на ключовите пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. дебютира и в България.

|  ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ

Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата „Продукт на годината“, трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга.

Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър и по-лесен.

|  ЛОГОТО „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“ 2018

Logo Product of the Year 2018

|  ПРОУЧВАНЕТО

„Продукт на годината“ си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени:
•    Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот),
•    Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот),
•    Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот).

|  ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ НАГЛАСИ ЗА ИНОВАЦИИ В БЪЛГАРИЯ

През септември 2017 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемост и за доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването:

bulb transparent Всеки втори потребител вече е чувал за „Продукт на годината“ само след първото издание на програмата;
bulb transparent 59% от респондентите са виждали логото „Продукт на годината“;
bulb transparent 69% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;
bulb transparent 72% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качествоот други аналогични продукти без логото;
bulb transparent 74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта
bulb transparent Всеки пети вече е закупил продукт с логото „Продукт на годината“;
bulb transparent Всеки трети, закупил продукт с логото „Продукт на годината“ твърди, че но има съществено значение за неговия избор;
bulb transparent Половината от потребителите биха закупили продуктс логото „Продукт на годината“, а останалите биха обмислили закупуването му.

*Методология на проучването | Компютърно асистирани Web интервюта. | Целеви респонденти: Мъже и жени, на възраст между 15-64 години. | Големина на извадката: 200 респонденти. | Обхват: Национално представително проучване. | Проведено през септември 2017 г. | Nielsen Bulgaria

|  ЕКСПЕРТНОТО ЖУРИ НА „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“ В БЪЛГАРИЯ

Ролята на журито е да разгледа отговорно кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете на журито не участват във финалното потребителско проучване, осъществявано от Nielsen Bulgaria.

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЕКСПЕРТНОТО ЖУРИ  |  Проф. Христо Катранджиев  |  Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, Университет за национално и световно стопанство

Атанас Райков  |  Генерален мениджър, директор „Телеком партньорства“, Централна и Източна Европа Viber
Георги Камов  |  Консултант за иновации, автор и лектор
Даниела Узунова  |  Мениджър „Пазар България“, „Данон Сердика“
Ивайло Рашев  |  Управител, БСХ „Домакински уреди България“
Катя Джатова  |  Главен редактор, сп. PROGRESSIVE
Лилия Тодорова  |  Ръководител маркетинг Топли напитки, „Кока-Кола ХБК България“
Мара Георгиева  |  Журналист, в. „Капитал“
Милва Караджова  |  Ръководител направление „Корпоративни комуникации“, „Белла България“
Поля Александрова  |  Мениджър „Връзки с обществеността“, Нова Броудкастинг Груп

Ралица БехарНай-големите международни награди за иновации „Продукт на годината“ бяха раздадени за втори път у нас