Най-големите международни награди за иновации „Продукт на годината“ бяха раздадени за трети път у нас

Product of the Year 2019 Bulgaria Logo (2)

Вчера на впечатляваща церемония за трети пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор „Продукт на годината“. Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респонденти, следвайки уникалната методология на програмата.

В третото издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 25 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.


ПОБЕДИТЕЛИТЕ В „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“ 2019
КАТЕГОРИЯ | ПОБЕДИТЕЛ | КОМПАНИЯ
Перилни препарати | Ariel 3in1 PODS – семейна опаковка | Procter & Gamble
Препарати за съдове | Fairy Lift Action | Procter & Gamble
Дамски превръзки | Always Platinum | Procter & Gamble
Бебешки пелени | Pampers Pants | Procter & Gamble
Паста за зъби | Sensodyne Rapid Relief | GlaxoSmithKline
Сладка́ | Сладко с люти чушки „Родна стряха“ | Лидл България
Шунка | Шунка Clean Label | Лидл България
Детски храни | Био плодова закуска Lupilu | Лидл България
Кредити | Програма Smart Lady | Първа инвеситиционна банка
Банкови карти | Дебитна карта за деца и тийнейджъри от Fibank | Първа инвеситиционна банка
Хладилници | Хладилник с фризер Vario Style | БСХ Домакински уреди България
Мобилни банкови услуги | Мобилно банкиране ОББ Мобайл | Обединена българска банка
Умни решения за дома | A1 Smart Home | A1 България
Дигитални разплащания | A1 Wallet | A1 България
Вода | Изворна вода РОСА | Кока-Кола България
Безалкохолни напитки | Coca-Cola Канела без захар | Кока-Кола България
Месни продукти | Le Poulet | Градус
Здравословен чипс | Чипс от кафяв пълнозърнест ориз RiceUP! | Нухелт
Хранителни добавки за сън | NOVANIGHT | Sanofi
Ядки | HRRUPSS | Виктория Нутс
Мобилни телефони | Samsung Galaxy Note9 | Samsung Electronics
Сладолед | OLD TIME IZIDA | Изида
Съдържание по поискване | HBO GO | HBO България
Продукти за коса | Nivea Micellar Shampoo | Beiersdorf
Сурови барове | Bett’r | Smart Organic

На церемонията бяха официално наградени новите носители на престижното отличие „Продукт на годината 2019“ за България в присъствието на мениджъри на водещи глобални и местни компании, опериращи в потребителския сегмент, експерти по маркетинг и представители на медиите.
„Успехът на програмата „Продукт на годината“ се дължи на два основополагащи принципа: наградите са верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот. Червеното лого „Продукт на годината“ е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите. Според независмото национално представително проучване на Nielsen Bulgaria само за две години разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително и бележи възходяща тенденция“ – сподели Ралица Бехар, представител на „Продукт на годината“ за България.
Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор „Продукт на годината“ се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.
Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория Победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата „Продукт на годината“ и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата за една година. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.

|  ЗА PRODUCT OF THE YEAR
Програмата „Продукт на годината“ е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L’Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 32 години програмата успешно се реализира в над 40 страни, включително и на всички ключови пазари: Великобритания, Франция, САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. е вече и в България.
| ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ
Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата „Продукт на годината“, трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга.Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър, по-лесен и по-здравословен.
| ЛОГОТО „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА 2019“
Product of the Year 2019 Bulgaria Logo (2)
ПРОУЧВАНЕТО
„Продукт на годината“ си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени:
•    Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот),
•    Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот),
•    Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот).
|  РАЗПОЗНАВАЕМОСТ И ДОВЕРИЕ КЪМ ЛОГОТО „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“

През юни 2018 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемостта и доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването:
•    Повече от половината респонденти са чували за „Продукт на годината“;
•    68% от респондентите са виждали логото „Продукт на годината“;
•    72% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;
•    75% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качество от други аналогични продукти без логото;
•    74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта
•    Всеки трети вече е закупил продукт с логото „Продукт на годината“;
•    Близо половината, закупили продукт с логото „Продукт на годината“ твърдят, че то има съществено значение за техния избор;
•    Две трети от потребителите биха закупили продукт с логото „Продукт на годината“, а останалите биха обмислили закупуването му.

*Методология на проучването | Компютърно асистирани Web интервюта. | Големина на извадката: 200 респонденти, мъже и жени на възраст между 15–64 години | Обхват: Национално представително проучване. | Проведено през юни 2018 г. | Nielsen Bulgaria

ЕКСПЕРТНОТО ЖУРИ НА „ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА“ В БЪЛГАРИЯ

Ролята на Журито е да разгледа отговорно кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете на Журито не участват във финалното потребителско проучване, осъществявано от Nielsen Bulgaria.

ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЕКСПЕРТНОТО ЖУРИ Проф. Христо Катранджиев  |  Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, Университет за национално и световно стопанствоАтанас Райков  |  Старши Директор Източна Европа, Близкия Изток и Северна Африка, Viber

Георги Камов | Консултант за иновации, автор и лектор
Даниела Узунова | Мениджър „Пазар България“, „Данон България“
Ивайло Рашев | Управител, БСХ „Домакински уреди България“
Катя Джатова | Главен редактор, сп. PROGRESSIVE
Лилия Тодорова | Ръководител маркетинг Топли напитки, „Кока-Кола ХБК България“
Мара Георгиева | Журналист, в. „Капитал“
Милва Караджова |  Ръководител направление „Корпоративни комуникации“, „Белла България“
Поля Александрова | Мениджър „Връзки с обществеността“, Management Financial Group
|  КОНТАКТИ
За допълнителна информация, моля, свържете се с офиса на „Продукт на годината“ | Представител за България | Ралица Бехар; email | office@produktnagodinata.bg;
тел. | +359 2 953 11 37; web | www.produktnagodinata.bg
Ралица БехарНай-големите международни награди за иновации „Продукт на годината“ бяха раздадени за трети път у нас