Често задавани въпроси

Приемаме заявки за участие от продукти/услуги, които демонстрират иновация в своята функция, дизайн и опаковка. Заявилият участие продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ(а), като нова съставка, обновена форма или размер, изцяло нова формула или нова опаковка (например лесна за употреба или еко опаковка). При услугите това може да бъде или нова услуга, или подобрена версия на вече съществуваща.

Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър и по-лесен!

Моля, свържете се с нас, ако имате въпроси за Вашия продукт.

Ние си партнираме с водещата агенция за маркетингови проучвания Nielsen Bulgaria, за да изследваме национално представителна извадка на българските потребители. Във всяка от изследваните категории проучването има за цел да оцени:

  • Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% тежест)
  • Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% тежест)
  • Удовлетвореност на потребителя от съответния продукт/услуга (50% тежест).

Да. Няма ограничение в това колко продукта могат да участват от една компания или марка, стига да отговарят на критериите за иновация.

„Продукт на годината“ ще приема заявки за участие на продукти и услуги от юли 2016 г.

Основните категории за кандидатстване са: храни и напитки, здраве и красота, лична хигиена, грижа за дома, фармацевтични продукти, електроуреди и електроника, финансови, комуникационни, битови и други услуги. Конкретните названия на категориите се дефинират от Nielsen Bulgaria, след като станат известни финалните участници в потребителското проучване.

Тъй като „Продукт на годината“ е награда за иновации, категориите зависят и от тенденциите в иновациите (например продукти като клинично доказани дезодоранти и бронзиращи лосиони не са съществували преди няколко години, но сега представят едни от най-добрите иновации).

Ние работим с Nielsen Bulgaria, за да сме сигурни в професионалното и качествено проучване на пазара, в което само сравними продукти се конкурират помежду си в определената категория, като в нея не може да има по-малко от 2 или повече от 6 продукта.

Кандидатстването в международната инициатива за иновации и за престижното отличие „Продукт на годината“ е напълно безплатно.

Ако Журито от експерти определи Вашия продукт като иновативен, той става Финалист и ще бъде класиран в съответната категория, участваща в проучването. Таксата за Финалистите е 1200 евро, срещу която ще получите независимия подробен изследователски доклад за категорията на Вашия продукт, подготвен от Nielsen Bulgaria. Независимо дали сте победител в своята категория, или не, Вие ще получите срещу участието си този доклад, който сам по себе си струва в пъти повече от таксата, определена за Финалистите.

Ако Вашият продукт е избран за „Продукт на годината“, еднократната такса за победителя е 5000 евро. Вие, като единствен победител в категорията, получавате за една година лиценза на престижната международна награда „Продукт на годината“ и възможността да промотирате Вашия триумф, като използвате червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта/услугата. Това обхваща и включване към нашата национална PR кампания, която ние ще предприемем в подкрепа на всички победители чрез нашите авторитетни медийни партньори.

ВАЖНО! След като сте взели решение да кандидатствате за наградата „Продукт на годината“ и сте заявили участие, Вие се ангажирате с целия процес и съответните такси за последните два етапа: потребителско проучване (1200 евро) и финален победител (5000 евро).
Първият етап – самото кандидатстване, е напълно безплатен!

През последните 29 години в различните страни победителите в състезанието „Продукт на годината“ намират множество и най-разнообразни креативни начини, чрез които да се възползват от престижната награда и да промотират сред потребителите иновациите в своите продукти и услуги. Ето няколко ключови ползи:

Като начало за всички победители е гарантирано:
• Използването на червеното лого във всички комуникации за една година и включването на наградата „Продукт на годината“ в прессъобщенията;
• Всички финалисти получават доклада на Nielsen Bulgaria независимо от финалния резултат – проучване, което само по себе си струва в пъти повече от таксата от 1200 евро за етапа на проучването.

Възможността за използване на логото Ви позволява:
• Да го използвате в маркетингови кампании до потребителите, за да ги провокирате да пробват Вашия нов и иновативен продукт;
• Да го използвате в PR кампании като новина и да си осигурите медийно експониране;
• Да го използвате с ритейл партньорите си, за да увеличите разпознаваемостта и дистрибуцията на продукта;
• Да го използвате пред индустрията, за да изграждате репутацията на компанията като иноватор;
• Да мотивирате своите екипи в компанията и да дадете пример за добри бизнес практики;
• Да разграничите своя продукт/услуга сред конкурентите;
• Да стимулирате продажбите;
• Да добавите петото P (Product of the Year) към свещената четворка: Product, Place, Price, Promotion.

Не. След като сте взели решение да кандидатствате за наградата „Продукт на годината“ и сте заявили участие, Вие се ангажирате с целия процес и съответните такси за последните два етапа: финалист в потребителското проучване (1200 евро) и единствен победител в категорията (5000 евро). Първият етап – самото кандидатстване, е напълно безплатен!

Ролята на Журито е да разгледа отговорно кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете на Журито не участват във финалното потребителско проучване, осъществявано от Nielsen Bulgaria.
Журито на „Продукт на годината“ се състои от изтъкнати експерти в индустрията, представители на ритейла, медиите и иновациите:

Наградата „Продукт на годината“ е основана през 1987 г. във Франция от г-н Кристиан ле Брет, дългогодишен маркетингов директор на L’Oreal.

„Продукт на годината“ съществува в десетки страни, като в последните години  програмата стартира и на следните ключови пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия.

Кристиан ле Брет – основател на „Продукт на годината“
Кристиан ле Брет е френски предприемач и създател на наградата „Продукт на годината“. С над 30 години опит в маркетинговата индустрия, г-н Ле Брет е лансирал инициативата „Продукт на годината“ през 1987 г. с идеята да промотира иновациите на пазара.

Г-н Ле Брет вярва, че потребителите трябва да имат възможност да изразят своето мнение за продуктите, които купуват всеки ден, вяра, която е довела до създаването и развитието на програмата „Продукт на годината“.

Philippe Gelder
CEO Product of the Year Worldwide

Ралица Бехар
Представител за България

Мила Векова
Мениджър

Още за „Продукт на годината“

poyВъпроси